نکته های چرکو 30

"دستکاری" 

 

- سلام چریکو؛ 

 

سلام جان!

شاد و خوشحالی؟ خدا را شکر ، بهتر از این نمی شه ، هم کیشان وبگذر شاد باشند ، چریکو نیز سر حال است. 

 

- از هنر بگو :  

 

هنر ، هنر یعنی اگر میوه گران است  

                            نباشی فکر بنزین ، نان که سهل است

به پرداخت قبوض برق و آب و قبض "همراه"  

                            نگویی عجله کار شیطان رجیم است 

 

- واه! چه هنرمند ، ولی اختلاف من و تو در تعریف هنر ، زمین تا آسمان است! 

 

ای روزگار!

آنچه بیشهر را کند از نعمت وحدت معاف  

                                              اختلاف است اختلاف

آنچه می زایـد از آن خـروارها کار خلاف  

                                              اختلاف است اختلاف

آنچه سازد جاده ای در راه چهتل یا به شیف  

                                              پیش پاهای تو کیف

چاله چوله می کند این جاده را هموار و صاف  

                                              اختلاف است اختلاف 

 

- نگاه کن چریکو ، اصلاً حد و حدود را رعایت نمی کنی ، مگر تو چقدر چیز می فهمی ؟ مگر تو چه کاره ای؟ 

 

من نه اهل زد و بندم و ندارم کلکی 

                                             نمکی ام نمکی ام نمکی!

حامل بار نمک ، حامل کلی کلکی (koleki

                                             نمکی ام نمکی ام نمکی! 

 

- ای چریکوی شیطون ، یکم خندیدم ، جدای از شوخی ، تا حالا قلبت "تاپ تاپ" کرده ، یعنی بجز دکتر کسی صدای "تپ تپ" قلبت رو شنیده؟ 

 

الا یا ایها الدکتر ، کند قلبم تاتاک تیکا

             وزان پس می زنم هر دم ، به روی شاخه جیک جیکا

روم از کوره بیرون من ، چو می بینم معشوقا

              اگر چه صاحب پوستی کلفتم ، عین لاستیکا 

 

- خوب ، که اینطور! ، بعدش چی؟ اگه در این بین نامه ای رد و بدل شد چی؟  

 

می رسد نامه ای از وعده همه روزه برات ، آره جون سبیلات

غم مخور کام تو شیرین میشه مثل شوکولات ، آره جون سبیلات

عوض گیوه به پای تو رود اورسی جیر ، آره جون سبیلات

همه راحت می شن از درد دل و پرت پلات ، آره جون سبیلات 

 

- اینها خرافات و رمالی است ، واقعیت رو بگو؟ 

 

هر آن کس شد گرفتار خرافه ، ز عقل و همت و بینش معافه

کسی که رفت در راه خرافه ، شود در طول عمر خود کلافه

همیشه حل مشکل راه دارد ، ولی راه خرافه چاه دارد 

 

- چریکو ؛ می دونی چیه؟ ، اینها همه وعده است ، اینها همه وعیده! ، اینها همه اش بده ، آخر عاقبت نداره! 

 

وعده را رد نکن ای ساده دل وعده زده ، کی می گه وعده بده؟

وعده در کشور ما حشمت و جاهی دارد ، بارگاهی دارد

بس که بازار چاخان بازی و وعده شده داغ ، داغ مانند چراغ

مخ من داغ تر از موسم "قلب الاسده" ، کی می گه وعده بده؟

نظرات 16 + ارسال نظر
بزرگمهر 20 خرداد 1390 ساعت 19:33 http://bozorgmehram.blogsky.com/

چرکو جان
غم دنیا رو نخور شامباله بالینا
غم فردا رو نخور لیمباله فاتینا
همیچی درست میشه خامبوله رمینا
غصه در به در میشه بمبوله بولینا
چرکو جان غصه نخور سیمپلو برینا
ون رو با پسته نخور عبدلو قاپینا

ای دف بـــــزن ، دف تو نـــزن ، می ترکینا
چون او خویلت از لب و لوچت ، می چرینا
.
فردا که چو صیف آمد و شادی به سر آمد
رقصان تو نما ک.. ، کــه دلان را می برینا

آرام 20 خرداد 1390 ساعت 19:59 http://nerci-2.blogsky.com

حد و حدود؟ راست میگه؟ رعایت نمیکنی؟ نا امید کنندست.
گاهی حرف زدن با چریکو خیلی سخت میشه. خب اون یک هنرمنده.
آفرین در دستکاری.

آرام جان!
زیاد سخت نگیر ، هر جور دوست داری با من حرف بزن ، من صحبت کردن با شما را دوست دارم و قبلا هم گفته ام با من همچون وحید امپراتور (طور) باش ، مثل کف دست بی مو و مثل موی دماغ ، مزاحم!

انجمن 20 خرداد 1390 ساعت 22:08 http://www.bishehr.com

چریکو جان سلام.
.
به به چه کردی آفرین
چریکوی ناز نازنین
صد بار به از شر و ور
آورده ای شعری مهین
.
گفتی تو از فن و هنر
ای گوش شیطون باد کر
تا نشنود دکتر دگر
تاپ تاپ قلبت اینچنین
.
رمالی آوردی وسط
رفتی جه گنجشک در سلط
وعده وعیدت مختلط
یک جو حقیقت را ببین
.
حان سبیلت جان من
از اختلاف حرفی نزن
قلب الاسد شد این وطن
کم زن کلک جایت نشین
.
به دلیل احتمال پیامد نامطلوب از ادامه ...صرف نظر می کنم .

سلام انجمن جان!
از بساط مختلط فرموده اید ، جون سبیلام ، که نشانی است از مردانگی و غیرت ، این بساط ، بساط خوبی است ، بساطی است هیجان انگیز و جذاب ، بساطی است که در آن می تواند نام یک مرد در کنار نام یک زن ، و نام یک دختر در کنار نام یک پسر آورده شود و البته ...
به غیر از مراکز علمی و در زیر ایستگاه ، که در آنجا این بساط مکروه ، بلکه حرام است!

انصاری 21 خرداد 1390 ساعت 07:39

چریکو اینهم زیبا بود ، حداقل چندین موضوع را در یک مطلب آورده اید.
ولی نه یه وقت فریب انجمن رو بخوری ها ، رفتم سایتش دیدم ، فداییان می خوان اونجا عملیات انتحاری انجام بدن!

انصاری جان لطف دارید.
آره ، ولی من انجمن رو نمی تونم ترک کنم!
اون غریب است! ، اون تنهاست! ، اون تازه اومده بیشهر! ، اون در اینجا قومی نداره! ، تو هم اگه می تونی تنهاش نذار! ، اون نیاز داره! ، دیده سر راهش چند تا بمب کنار جاده ای گذاشتند ، گفته دیگه با پاترول جابجا نمی شه ، آخه ترس ورش داشته ، رفته سراغ دراز گوش و ...

سلام استاد
خوبی؟
دیروز یکی از دوستام این پیام رو برام فرستاد:
"امروز 5 آگوست روز جهانی دوست خوبه"روزت مبارک".
یادت باشه زندگی کوتاهه.زود ببخش.عاشق حقیقی باش.بدون کنترل بخند.این پیام رو برای کسانیکه دوستشون داری بفرست حتی من."
هر چند دیروز 5 اگوست نبود و من به دوستم به خاطر این سوتی کلی خندیدم ولی فکر کنم پیام جالبی بود.
بنابراین "روزت مبارک"
امیدوارم سلامت باشی

سلام آسید

خوبم :
Happy Rosette
Remember: Life is not long. Late, did not slow. Love Do not unrealistic. Do not control your laughterr

بزرگمهر 21 خرداد 1390 ساعت 12:03 http://bozorgmehram.blogsky.com/

استاد سلام
بیا ویلاگم
یه آهنگ جدید زدم
بیا بدانلودش
البته قشنگ نیست اما میشه شنیدش

سلام آسید
می آم وبلاگت ، تا ببینم به چه آهنگی زدی !

ع- انصاری 21 خرداد 1390 ساعت 14:54 http://zamaedo2.blogsky

یه تبریک به تبریک اضافه یه تبریک به تو / مو از زلزله سالم واگشتم اگه سونامی نیا

عبدالکریم جان!

ایطور که پیداست می رسی به 2501 ، اونوقت خوت می مونی و امپراطور(تور)!

اگر خواهی تو هم مانند بنده ز جایت بپری مثل پرنده
خورد بر تاق ، هر دم کله تو به مثل کله حیدر بلنده
ولش کن حریت یا رنگ سبزه شوی با نمره عالی برنده

دنیا و آزادی!
دنیا و دموکراسی!
دنیا و جنبش های عدالتخواهی!

حاجی 23 خرداد 1390 ساعت 08:56 http://www.bishehr.com

چریکو جان !
.
گرچه نمی خواستم از برکات ارضی و سمائی ,و کرامات خرافی و حمقائی عدد ۷ محرومت کنم ولی یه کم عقلم را به کار گرفتم دیدم چون که ۸ آید، ۷ هم با شماست ُ نترسیدم و نکته پرانی کردم شاید 9ی نیز به دنبال آید و ر جوار 8 ، 10ی بزاید و شما را بر شمار خدم و حشم و اهل و عیال در افزایش مکفوف اپاویل یاری نماید.
.
چریک چریکتان برقرار
و پنبه دانه در پیشخوانتان بی شمار
آمین یا رب الجون والبازیار

اللهم اهدنا الی صراط العشاقان صدر الچاکان
مرحمت فرمودید که جهت پایین "7" شمارنده نظرات را به سمت بالا "8" ، تغییر دادید ، البته ناگفته ای هم هست و آن اینکه بخاطر سالگرد این ایام ، این نشانه را عمداً گذاشتم ، نشانی از اینکه ... (ترس از اینکه خدایی ناکرده cherko به cherko1 نقل مکان کند می توانید علامات ... را در zamardo1,2,3 ببینید )

علی حسن ابراهیمی 23 خرداد 1390 ساعت 10:39

اقا مو با چرکو فهروم مو به چرکوو دوسوم چرکو مغرور شدن اما اون چرکوو خیلی گلن مو عاشقشوم چرکوو دوست دارم خیلی یک چی بزن بخندیما خسته شدیم از بس ناله چرکو دیدیم چرکوو برگرد
علی

هر چه تو بگی ، همون درستره هستش ، علی جان!

فاطمه 24 خرداد 1390 ساعت 11:47 http://qhasedak.blogsky.com/

سلام چریکو حالت خوبه
ببخشید کمی دیر آمدیما
باز هم مثل همیشه زیبا و جالب بود
خسته نباشی


حالم خوب نیست ، پاترول انجمن رو دست اندازه!

بردست 24 خرداد 1390 ساعت 17:47

چریکو خان
.
سری به کارگاه ساز و آواز زدم دیدم در توشیحی تو را استاد نامیده. بر عقب ماندگی خودم که هنوز یک وردست ساده هستم افسوس و بر استادی تو که یک شبه به این مقام رسیدی حسرت خورده و احساس خسارت کردم که نمی دانستم:
اگر تو استاد بنائی چرا خانه گاویم را ندادم تو بسازی!.
اگر استاد پنبه زنی چرا پنبه تپ کرده بالشتم را ندادم تو بزنی!
اگر استاد سلمانی هستی چرا نگفتم کلالک برادرم که ندر چشمه کزی بود تو بتراشی!
اگر استاد اشکنه هستی چرا تاپولهای دمیت لشتم را کسی دیگه زد!
و صدها اگر و اما و افسوس دیگر .حیف
.
غمغم :
سلمانیا بیا سر من وور کرده است
رشک و شپش کراغه ز بلغور کرده است
.
مین گلال من شده چون زابتک بیا
با این مکینه ات بزنش وور کرده است
.
یاالله

بفرما...وردست جان!

عجب سری زده ای که اینچنین سری کشف نموده اید ، لیک این استادی من، نه بخاطر توانایی، بلکه بخاطر ناتوانی است! ، روزگاری نه چندان دور، در مشیت انجمنی از ادبا و شعرا، نگرش خود را نسبت به زندگی تغییر داده تا به درجه استادی نائل شوم، پس معیشت خود را در آن تغییر قرار داده و :
چه بسیار خانه هایی که بجای ساخت درب آن، نیم درب ساختم ،
چه بسیار پنبه هایی که بجای حلاجی آن، حجاری نمودم،
چه بسیار درختانی که بجای اشکنه به آن، اشکندی به تاپولشان زدم
و چه بسیار کله هایی که بجای اصلاح سر ، تاتو زدم !!!
حال افسوس نخور ، که به یقین حداقل در کوران زندگی و تغییر نگرش ، کله ای داری دلربا!

یک نفر 25 خرداد 1390 ساعت 22:38

آقای چرکو
من کامنتهات را تو وبلاگهای هلیله می خوانم عجب نظرات قشنگی می دهی این آپ آخریت هم خیلی جالبه

چریکو هستم ، یک نفر جان!

خواهش می کنم ، هر چه دارم از انجمنه ، چون وادارم کرده نگرشم رو نسبت به مسائل عوض کنم ، استادیم ، کارشناس استادیم ،کارشناس ارشد استادیم ، بخاطر اینه که اون یواشکی داره بهم خط می ده!!!!

وحید 25 خرداد 1390 ساعت 23:06 http://pershin2501year.blogsky.com

سلام
بابا وبلاگ تو هم با مشکل مواجهه شده خب؟!!

وقتی واردش میشم یه پیام عجیب غریب میزنه که با EXPLORER نمیشه وارد شد

النم مطمئن نیسم این کامنتم بهت برسه یا نه !!
خدایا به امید تو
برو که رفتیم

سلام جون بابا!

امید به خدا ، خدا را شکر خبرت رسید ، اکسپلورر رایانه ات ورژن پایینه ، کد جاوای زبان وبلاگ ، اکسپلورر ورژن 8 به بالا نیاز داره!
.
ok
.
بدو برو مرورگر اینترنتت رو آپ کن یا یکی دیگه استفاده کن!

وبلاگ نویس ارجمند :
ضمن عرض تبریک میلاد حضرت علی (ع) ، از جنابعالی و خوانندگان محترم وبلاگتان دعوت بعمل می آید در جشن میلاد ولایت در سالن اجتماعات الرسول حضور بهم رسانید .
زمان : پنجشنبه 26/3/90 ساعت 30/21

این روز بر شما نیز مبارک باد ، پدر ارجمند.

کی!!!!مو؟؟؟؟ 26 خرداد 1390 ساعت 22:12 http://www.helyleh1.blogfa.com

سلام چریکو..و..و...و...و... حال کردی بازگشت صدارو

راستی بیو سی کن چه واویدن..در ضمن اگه بدون شعر اومدی وبلاگتو تش میزنم ولی حیف که بنزین گیرون واویدن
.....کی!!!!مو؟؟؟؟

سلام کی!!!!مو؟؟؟؟ جان!

اندم ، سیلوم که ، خوندوم؛
واویلا
دروسه (با سکت راء و فتح واو)
سر نگوت
سی چه ایطوری شروشو کردن؟
هه؟
سی ای وضعکو هم یه شعر می گوم!

بزرگمهر 27 خرداد 1390 ساعت 21:57 http://bozorgmehram.blogsky.com/

سلام
اگه بوا هسی روزت مبارک
جوراب نو هم مبارک
چه خبر ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

خوم پوشوندم تا کسی نشناستم
دنیا فقط خوت
هله خوت
خوت....
همی خوت
مو برم خو؟؟؟
رام دیرن هله
اوم شورن هله
زنده چرکو

سلام آ سید بزرگمهر جان!

جورابه تنگ پام بود ، بساط من خالی بود!

این روز بر تو نیز مبارک و خوش باد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد