نکته های چرکو ۲۴

" بامبولتینا " 

 

خوانندگان جان سلام 

 

بازیار مدتیه پیداش نی ، گفتم یه شعری سیش بگم شاید پیداش بشه ، آخه حاجی گفته :

باید اَشغاله ی سیزده بدر ، مال مهمونه ی نوروزی ، که توی موزه (خونه گووی حاجی) جم شده ، جمش کنید . شاید تو کهدون و زیر کَه ها ، یه ساعت موچی "وست اند واچ " قدیمی هم پیدامون که!!!! 

 

 

گـــر  یاد  بگـــیری کَـمَـکـی  ،  بامبولتینا

 

یک طنز نویسی که در آن هست ، فوتینا  

 

 چــون فـــعل به فاعـــل بزند ، مفعولتینا 

 

کیفم بشــود کـوک و شــوم ، شنگولتینا

 

تمـــبک بزنم ، تـــا کــــه دم  گـاو  بجنبد 

 

این است کَـلَـک ، تا بشــوم خــر پولـتینا

 

ای وای که "در زندگی من هدفی نیست"

 

این شیـوه در این دوره شده ، معمولتینا

 

هر وقت که "دوستی" مرا "دوثت" بنامد

 

آن روز به ناگه بزنم صورت خود،پنجولتینا

 

 بحران که چو حل کرد هزارمرد و رفیقش

 

وقتی که شکست چرخه به یک مفتولتینا

 

 گـر بر کلک و حقـه ، نظر سنجی نمایند

 

رأیی ندهم تا که نهند نام مرا مونگولتینا

 

 بی حق و حساب نی، که من را برهانند

 

مستضعفم و خانه ندارم مو در دزفولتینا

 

 فکری بنما حاجی که بیشهر غریب است

 

ای  آنکـه  تقبــل می کنی ، مسئولتینا

 

 مشــکل بگشا ، طفره نرو ، درد دوا کن

 

چون پارتی داری،کردی خودت مشغولتینا

 

 چرکـو چو شود چاق تر از بشکـه نفتی

 

او هم چو شما گاز ندارد به یک کپسولتینا 

نظرات 23 + ارسال نظر
سید جمال موسوی 7 اردیبهشت 1390 ساعت 07:54

با سلام خدمت استاد چرکوی عزیز
فکر کنم این یکی از جالبترین مطالب شما بود
تیکه های خیلی جالبی در اون بود
مخصوصا:(آن روز به ناگه بزنم صورت خود،پنجولتینا)
باز هم کلی خندیدم و سرحال شدم
همیشه شاد و خندان باشی

سلام آ سید جمال
صورتوم حسابی خراشیده واویده ، عکسش هم سیت می فرستوم!
راستش رو بخواهی مو سی حاجی میگم نوشته هام حرف نداره ، ولی خوب باور نمی کنه!!!!!
موفق ، موید و شاد باشید

آرام 7 اردیبهشت 1390 ساعت 10:58 http://hammahalli.blogfa.com

با آقا جمال موافقم. این بهترین مطلبی بود که از شما خوندم (دقیقاً برعکس مطلب قبلی). جالب اینه که هر موضوعی که ذهنتون رو مشغول می کنه توی مطالبتون می گنجونید. شعرتون قابل ستایشه و ارزش چند بار خوندن رو داره.
موفق باشید.

آرام جان!
دیدی شما هم می تونی زود قضاوت کنی!
آقا سید جمال از این گفته یه هدف داشته که بر عکس من ، شما اونو متوجه نشدید!!!!
بازم سر بزن ، یا حق

بامبول 7 اردیبهشت 1390 ساعت 11:25

چرکولوبینا ،
لوبینا ، تینا مینا ، بامبولیتینا ، بامبول لو لو بولو ، آمبولو پولو

بامبول جان!
من گفتم بیاین از فوتینا یه چیزی بنویسیم ، نگفتم بیان با زبان امپراطورهای 2500 سال قبل یا عهد غارنشینها گپ بزنید!
من که متوجه نشدم تو چه می گی!

انجمن 7 اردیبهشت 1390 ساعت 13:08 http://www.bishehr.com



من یاد گرفتم ز تو صد بمبولیتینا
چون باد ز بیشهر روم چهتلیتینا
.
گر فعل زفاعل فعلن گشت به مفعول
مصدر به مرخم رود اندر صفتینا
.
گاو و خر بیشهر گرش دمب بجنبد
صننار و سه صننار شود عایدتینا
.
هرکس که بگوید که به عمرم هدفی نیست
از قافله مانده است و بود بی خبرینا
.
گر دوست شود دوثت و گر عشق شود اشق
عاشق بشود آشق و هم اششکتینا
.
بحران هزار مرد و رفیقش چو شود حل
حاجی بزند بوق خوش از پاترولیتینا
.
منگل بود آن شوخ نظر سنج به بیشهر
گر رای بگیرد که شود جا بجتینا
.
شورا و نه دهیار و نه یزاف و تعاون
بیکار نمانند در این مسئلتینا
.
این گفته که بیشهر غریبست، جفنگ است
وبلاگ چنان قارچ دارد سی چلتینا
.
من درد دوا می کنم از الپه و پشموک
بی نسخه همینجوری مریضا خوبیتینا
.
چرب است اگر نفت و کند چاق شکم را
بهتر که کشی گاز خود از بوتانیتینا
.
چرکو اگر آپ است حاجی آپ تر از اوست
چرکو آپیتینا و حاجی آپترتینا
..
از محضر حق عذر گنه نیک بخواهیم
کردیم حرام از همه عمر واویلیتینا.

انجمن جان
دلشاد باشید که شاد شدیم.
امید که پاره ای تغییر در هاستینگ دامنه وبسایت شما ، بدون کنترل اف پنج ، بروز و به روز باد.

آرام 7 اردیبهشت 1390 ساعت 14:18

لطفاً بهم بگید در چه مورد زود قضاوت کردم؟؟!!

گفتم بگویم : امیدوارم سکوت من رو در برابر گفتن این "قضاوت" درک کنید ، گفتم نه!!! چون چرکو می گوید به بدیها باید خندید تا خوب شوند ، آرام نیز همچون دیگران اگر یک ثانیه تبسم بر دهانش شکفته شده باشد یک دنیا مال دنیا برای من ارزشمند است و هرگز من اوقات او را تلخ نمی کنم ، پس گفتم:
من که در زدن حرف های بزرگ و ارائه نظرات ناب ، اگر بیشتر از هنرمندانی بزرگ، نظیر پیکاسو و یا اوشوی عزیز نباشم ، یقینا کمتر از آنها نیستم! ، لذا اگر خیلی عمیق تر آن جواب را دوباره بخوانید ، ورای ظاهر آن ، می توانید به معنی و ماهیت اصلی آن پی ببرید!
.
موفق ، موید و شاد باشید.
.
بازم به وبلاگ من سر بزن ، یا حق

دوچه(پیشوا) 7 اردیبهشت 1390 ساعت 17:43

شعرت واقعازیبابود.من نمیدونم توواقعامال هلیله هستی یانه جون ماداخل هلیله کسی به این خنکی نداشتیم..
حاجی شایدباحرف شمایکم واسه مردم پارتی بازی کنه.ماکه تاالان چیزی ازایشون ندیدیم.....
باتشکر

پیشوا!
خوت چت به هلیله!!!
همی بحران زای بحران افزا ، مال ولات شما بی که اندن اینجا و کاشتشو آنچه نباید می کاشتشو ، و همه خروکه ی پنبه ما ، خشکشو که!!!!

حالا تو از اینجا و از بلاد کبیر مو ، ادعای پیشوایی داری؟
.
شما را از هم اکنون سفارش می کنم به ترسیدن از لشکر مو در دیگشی!!!!
.
با تشکر فراوان و آرزوی دلشاد بودن ، البته در ولات خوتو!!!

وحید 8 اردیبهشت 1390 ساعت 02:15 http://pershin2501year.blogfa.com

سلام بی سلام
الان رئال خورده اعصابم داغونن
میگما شما سیچه همی که چشم مو دیر میبینید شروع میکنید جولان دادن؟؟
هان؟
قبلا به لامپ صد واتی گیر میدادین حالا دیگه به دوث گیر میدین
اصلا تو با ای جمالکو هم دست هسین!!!!
بگو بینشم سیچه بعد ای همه بیت که تو به حساب خوت سرودی سی هم بیتی گیر میدن که درباره مونن؟
هان؟
هان؟
آگلی هد
سی بکن چرکو همی حالا سیت بگم اگه بار بعدی اومدم دیدم تو با ای جمالکو جواب قانع کننده ای ندارید شو میام در خونتون سنگ میزنم و الفرار
فهمیدین؟
مثل شال دور کمر خدابیامرز جهان بخش کردی زاده هسین تو تابستون سال ۵۵

ها وحید!

برای تو سلام همراه با سلامتی؛

اول نگفتی ، منو دوث داری یا دوس داری!!؟

دارم رو مغز سید جمال کار می کنم ، بلکی تونستم دست او یه دونه مفتول بدم تا بره بزنه تو سر همون هیولای خفته و بیمار ، که عاملی شده برای ایجاد بحران ، تا امسال تو هم با خیال راحت بتونی زیر لامپ صد واتی در تخلیگاه بشینی و از خوت فلسفه در کنی و آخر سال هم گلهای بهار نارنج خونتون رو با خیال راحت بو کنی!!!!!
.
پس برو پی کارت ، ببینم چه می کنم!

یکی از رفیقات 8 اردیبهشت 1390 ساعت 09:23

چرکو جان
تا رفیقی مث مو داری از ای دشمنای دوث نما اصلا واهمه نداشته باش.
از ته مونده امپراطور ها هم که تو کما هسن و کهنگیشون دو سه هزار سال هم بیشتره و دلشون به یه لامپ صد واتی اونم تو ... خوشن اصلا نترس.
برو همو گنجی که حاحی سیت گفت در بیار و از بین بچه های کانون و ایستگاه سرباز گیری بکن و تو درباغی اردو بزن یه ساعت وستن واچ از عمو رحمت بگیر خومم اشکندی میارم و هر دقیقه می کنیم آنچه سرهنگ حسنی صالح نکرد.

یکی از رفیقان جان!
خوفی نیست!
مطالب هدفمند نمودن زندگی که توثط آرام (البته قبل از فیلتر شدن وبلاگش) در پیش روی زندگانی من قرار گرفته بود ، حثابی فکر من را از نقشه گنج حاجی غافل نموده بود. دوثتانی زیرک نیز اشاراتی به این موضوع کرده بودند ولی ، ای دل غافل!
راثت فرموده ای !
به اعتقاد من ، آدمیان فراوانی در همان اماکن مخوف و عاری از بوی معطر گلهای بهارنارنج ، افکار دوثت یابی خود را پرورش می دهند ، پث باید بشتابم تا قبل از اینکه هوایی شوند ، دوثتانی را برای یافتن گنج از بین بچه های فوق الذکر با خود همراه کنم!
شک نکن ، چون نقشه راه و چگونگی رسیدن به گنج را پیش روی من قرار داده اید ، در غنیمت گنج ، شریکت خواهم نمود.
پس بدرود تا روزی که گنج را بیابم و سهم القسم شما را برایتان تقدیم کنم.

آرام 8 اردیبهشت 1390 ساعت 10:23 http://nerci-2.blogfa.com/

نگران نباشید من همچنان هستم.

خوب شد آمدید ، چون نزدیک بود صدای گریه ام ، گوش فلک را کر کند!

ببول ما! 10 اردیبهشت 1390 ساعت 08:40

سلام
.
راستی یکی از دوستان شنگولم که اهل دزفول بود و تو معامله مفتول هم بود و خیلی خیلی هم خر پول شده بود معمولا به هر مسؤلی که مشغول پر کردن کپسول بود پنجول می کشید و بعدش هم بامبو ل در می آورد. خیلی تو فکر بودم که یه جوری بهش بگم منگول بامبول در نیار تا اینکه تو وبلاگ شما این مطلب بامبول را دیدم بهش نشون دادم دیگه از همون روز دست از بامبول بازی کشیده و دیگه بامبول در نمیاره.
.
آفرین ای بلا بامبول
بامت پر پول

سلام ببول ما جان!
.
یک دوست که شنگول است داری تو به دزفول
صـــد دوست کـه منگول اند دارم مو به دزفول
.
گر دست تو مفتول است صد ضربه بزن پنجول
تا آنکه شوم دلشاد آنگاه تو دهــــم صـــد پول

سید جمال موسوی 10 اردیبهشت 1390 ساعت 08:55

سلام جناب چرکوی عزیز
ممنون و موفق باشید
خدا نگهدار
مواظب حاجی هم باش چند روزه خیلی مشکوک شده
از پاترولش هم صداهای عجیبی در میاد

سلام آسید!
راست می گی ، من هم مدتیه متوجه شدم ، میگن زیر ماشینش چهار تا پای جاندار از نوع احشام رقصنده مشاهده شده!
نمی دونم ، آخه بنزین گرونه ، حاجی هم که دائما در بلاد کبیر هلیله مشاهده میشه ، من احتمال می دم پاتروله کفشو برداشته و احشام رقصنده رو برای کمک به تحرک پاترول داخل اون قرار داده ، صدایی هم که می شنوی اجنماع دو صدای موتور و "ما ما" است!

انجمن فرهنگی بشهر 10 اردیبهشت 1390 ساعت 11:48

ادیب ارجمند (وبلاگ نویس عزیز)
.
مقدم نیکوی جنابعالی را در مراسم تجلیل از مقام والای معلمان بزرگوار و اصحاب علم و فرهنگ بیشهر با حضور مسؤلین اداره آموزش و پرورش استان گرامی می داریم.
.
زمان: ساعت 19 مورخه 12 /2/ 90
مکان: سالن اجتماعات الرسول(ص)هلیله

با کمال میل جهت میل ...

بزرگمهر 11 اردیبهشت 1390 ساعت 01:01 http://www.sedayelian.blogfa.com

سلام بر استاد
آرام را نیز فیلتریدند
مو امشو اجرا داشتم
یاد تو کردم بولتینا
شعرت قشنگ بیدونیلمنتیلفتینگا
پاینده چرکو

سلام سید جان!
خودتو بگیر یکی یکی داریم می ریم!
شنگلوتینا باشدینا!

ام ببول 11 اردیبهشت 1390 ساعت 09:53

.
سلام
دیدم شماره کامنتهات به ۱۳ رسیده گفتم از نحسی درش بیارم . همی

سلام امی!

ابو ببول ، کمال تشکر و قدردانی را بابت "نیل" کشیدن برای بچه اش "ببول" ، ابراز می دارد.

منم یکمی!

انجمن فرهنگی بشهر 11 اردیبهشت 1390 ساعت 10:17

قابل توجه عزیزانی که وبسایتهایشان از بلاگفا پشتیبانی می شود.
به دلیل عدم کندی ثبت کامنت در این دسته از وبلاگها با کسب اجازه از مدیریت محترم چرکو همه عزیزان را به همایش بزرگداشت مقام معلم دعوت می کنم :
*
ادیب ارجمند (وبلاگ نویس عزیز)
.
مقدم نیکوی جنابعالی را در مراسم تجلیل از مقام والای معلمان بزرگوار و اصحاب علم و فرهنگ بیشهر با حضور مسؤلین محترم اداره آموزش و پرورش استان گرامی می داریم.
.
زمان: ساعت 19 مورخه 12 /2/ 90
مکان: سالن اجتماعات الرسول(ص)هلیله

عبدالحسین برخ 12 اردیبهشت 1390 ساعت 13:34

سیچه نظر مو ثبت نمی کنی ؟

آخه عبد الحسین واقعی دیشب به خوابم اومه ،
بهم گفت:
به تو بگم ، حیف که دختری اندازه دختر ... نداره که شب وقت خواب ، مراسم خواستگاری از اون رو تجسم کنی و بیای در خونم ،چون اگر می یومدی ، تش تو ... می زدم ، اون وقت اگه خشخشوک می فهمی ، عوضی که خاموشش کنه ، پیت نفتی رو برمی داشت و روی لارت خالی می که !

هوادارت 12 اردیبهشت 1390 ساعت 13:53

سلام
میبینم که امروز کسی بهت سر نزده
اشکال نداره خودم برات نظر میدم
اگه همین طور پیش بری میتونی چرکوت رو به مرحله چاپ برسونی موفق باشی.

آخه به نظر تو ، بعد این همه وبلاگ قشنگ ، وبلاگ به ای زشتی ارزش سر زدن رو داره؟

دشمن 12 اردیبهشت 1390 ساعت 14:11

اخطار !!!

اگر امروز در ... می ... و این رو بدان از زیر چتر حمایت جنبش فدائیان هلیله و ... بیرون خواهی شد .
انتخاب با خودت !!!!!!

یه اشتباه بسیار بزرگ مرتکب شدی! و اون اینه که ...(محفوظ نزد خودم)
.
پیدا کردن خدمات آی اس پی که قبل از فیلتر شکن یا وی پی ان آمریکا استفاده می شه، برای من کاری نداره!
.

آی پی :
120..... 109 و خلیج فارس آنلاین و ...
.
ولی من مثل تو نیستم چون خداوند را شاهد بر ماجرا می دانم . بدان تنها حامی من ، خود من هست ، بنام چرکو !
و این چرکو بر عکس تو ، آنقدر به فامیل خود تعصب دارد که به پسر عموی خودش که او را جزءی از خودش می داند ، فحش نمی دهد!

انصاری و دوست چرکو 13 اردیبهشت 1390 ساعت 07:30

باز دشمنانی حسود و نادان و البته ترسو با هویتی کاملا شناخته شده که شیطان چشمان آنها را کور کرده تا با تعصبی کورکورانه ، جاهلیت خود را در این فضای مجازی آشکار کنند و به این و آن فحش و ناسزا گویند ، دوباره پیدا شدند.
تا آنجا که من با فرهنگیان در ارتباطم شما دشمنی ندارید.
قلمتان پایدار باد.

شما بزرگوارید!

خداوند همه اقوام بزرگوار و محترم این سرزمین جاوید و با فرهنگ را از گزند دشمن ها حفظ نماید.
.
بیخیال ، تا دنیا هست هم دوستانی مثل شما هستند و هم دشمنانی چون آنها !
.
بیایید خوش باشیم و به دنیا و این دشمنی ها بخندیم !!!!!

انجمن فرهنگی بیشهر 13 اردیبهشت 1390 ساعت 11:54

مدیر محترم وبلاگ چرکو
.
احتراما . بدینوسیله از حسن همکاری مؤثر جنابعالی در اطلاع رسانی برگزاری مراسم بزرگداشت مقام والای معلم تقدیر و تشکر به عمل می آید.
.
با تقدیم احترام
مدیر سایت اانجمن فرهنی بیشهر

وظیفه بوده!
.
بنده نیز کمال تشکر و قدردانی بابت برگزاری این مراسم تحت مدیریت شما دارم.
.
توفیق روز افزون از ایزد یکتا برای جنابعالی آرزومندم.

من جان؟ 13 اردیبهشت 1390 ساعت 12:32

چرکو جان
.
این اواخر دوستان و دشمنان عجب نظرات مایه داری برات داده اند .
بی زحمت :
هم دشمنان بخوانند هم دوستان دشمن .
.
بله
یاران که یار مایند هم دشمنان دشمن
باید فدایشان کرد صدها کرور دشمن
.
با دوستان به لطفیم چون دشمنی نداریم
چون دشمنی نداریم خصم خود است دشمن

جان من!
این اواخر دشمن دوستان ، دشمن دوستش شده ، و دوست دشمنان را دشمن خود می داند پس دوستان خود را دشمن فرض کرده چرا که با دوستان ما دشمن است!!!!!!!
حالا من مانده ام که این دوست را دشمن دوست بنامم یا دوست دشمن!

آرام 13 اردیبهشت 1390 ساعت 15:04 http://nerci-2.blogsky.com

چه خبره؟ دوست و دشمنو... ای بابا. دور بریزیم این چیزا رو. بزارید دشمن برای خودش حرف بزنه. اولش اینجوریه و در آخر اینجوری. پس سخت نگیرید.

راست می گی آرام جان!
من هم با شما موافقم ، باید به کسی که در یک نظر خود را دشمن می نامد و نه دوست گفت:

دنیا محل دوستی است و گفتمان ، نه جایی برای نزاع و درگیری!

باید دشمنی را دور ریخت ، چون یکی از بزرگان می گوید:

دشمن یکی است و دوست صدها یکی ، یک دشمن را می توان شناخت ولی صد دوست را نه!!!!
.
امروز صبح بابت گذاشتن کامنتی بسیار زشت در شب قبل ، برای اصلاح امورات جاریه اش به وبلاگش یه نظر فرستادم ، امیدوارم معنی این نظر را درک کند!!!!

ع انصاری 20 اردیبهشت 1390 ساعت 13:05 http://zamardo1.blogsky.com

درود چریکو یار غار سبز اندیش بیشهر گر فیلتری گذارد امدایم گلی چینم از بوستان ادب بیشهر

به به دکتر علی خودمون!
کجایی بابا؟ ، نیستی؟
.
یه فکری هم سی این پسر دایی عزیزت "علو استقلالی" کن!
انگار مای گلفش خاموش کرده! نیسش ، پیداش نی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد