نکته های چرکو ۲3

" وقتی سوژه ای نباشد " 

 

خوانندگان جان سلام  

 

عجب زمانه ای؛ 

 

انجمن شفای درد لجماری مرا در خوردن " خیار تهلوک " می داند ولی بعد از گذشت چندین 48 ساعت دوایی برای درمان درد تغییر هاستینگ وب سایت خود پیدا نکرده ، بازیار دائماً مرا به آتش زدن تهدید می کند ، علی و محله اش پس از سرزنش من خداحافظی کرده و مرا دیگر دوست ندارد ، خشخشوک علم ، عقل ، دین ، زندگی و سنش را به رخ من می کشد و مرا بچه و نقاش نقش دیگران می داند ، هزار مردان کوخت نشسته تا مطلبی درباره "مدیریت بحران" پیدا کند ، امپراطور کماکان مشغول اثبات قدرت ماورای لامپهای صد واتی است ، موزه بیشهر خود به موزه تبدیل شده ، تعبیر خواب زمستانی طنزوک در بهار پوست اندازی نموده ، پروانه شده و از این دیار رفته است ، مسعود یقه "صهیون" را چسپیده تا نهایت بر زمینش زند ، صدای دهل از صدای لیان بلند شده تا جماعتی را به رقص و بشکون زدن وادار کند ، توقف شادی در ربیع عاملی شده برای اثبات نظریه : " جد یکی از خلفا تنده" ، آرام با یک نظر خصوصی ، منقلب شده تا غیبت و تصمیم فی الفور را به چالش بکشاند ، مرمرشک از شوق و ذوق عید دیدنی بهار ، قصه های مادر را فراموش کرده ، سرزمین من هم ... (خوانندگان جان ، تن لجمار ، گردن باریک و دل افسرده من ، توان زخمی شدن ندارد! پس در اینجا سانسور می تواند نجات دهنده جان من باشد) ، دکتر و عاشق هم که فیلتر شدند و الفاتحه ...  

 

لامپ صد واتی ............... بعله

فکرم هنگ شده ............... آخه ی

همچو سنگ شده ............... آخه ی

سنگ سخت شده ............... آخه ی

روشن نمی شی ............... بعله

پس بده به من ............... چه می خوای؟

سوژه ندارم ............... بمیرم

حرفی ندارم ............... بمیرم

من برات دارم ............... ایول

خوب تر هم دارم ............... ایول

بز دیدی جونم ............... بعله

شاخ داره بزه ............... بعله

گوش داره بزه ............... بعله

اون صدا می ده ............... بعله

حالا این رو داشته باش ............... باشه

عمو چرکو جون ............... بعله

جون من چته ............... هیچی

حالت چجوره ............... جوره

انگار ناخوشی ............... بعله

درب و داغونی ............... بعله

من چیکار کنم ............... هیچی

نه ، این نمی شه ............... میشه

جان من بگو ............... نمی گم

مرگ من بگو ............... نمی گم

من فدات می شم ............... خوب بشو

کفش پات می شم ............... خوب بشو

مرد بحرانی ............... بعله

بحران می دونی ............... بعله

بحران چون غوله ............... باشه

غوله شاخ داره ............... باشه

شاخش دود داره ............... باشه

دودش سم داره ............... باشه

دهنش بو داره ............... باشه

غول صدا داره ............... باشه

غوله کیک داره ............... آخ جون

کیک زرد داره ............... آخ جون

شاخت می زنه ............... بزنه

دستت می شکنه ............... بیخود

بچت سقط می شه ............... بیخود

چون وزغ می شه ............... بیخود

لودر میارن ............... بیارن

چاله می کنن ............... بکنن

آبرومون می ره ............... خوب بره

مردم چی می گن ............... خوب بگن

خنده می کنن ............... بکنن 

 

............................................ 

 

ای روزگار ، هی .... 

 

از من گفتنی ............... خوب بگو

این نیست دشمنی ............... خوب بگو

آرام آرامم ............... وای وای

درد و غم دارم ............... وای وای

شهر من کجاست ............... چهتل

بی خود نشوین ............... چهتل

عشق من کجاست ............... چهتل

باز خل نشوید ............... چهتل

مرگ من کجاست ............... چهتل

خیلی بی خودین ............... چهتل

حرف مفت نزن ............... می زنیم

کار لهو نکن ............... می کنیم

طومار ننویسین ............... می نویسیم

عاجز می شیم ها ............... خوب بشیم

بدبخت می شیم ها ............... نمی شیم

پول نمی دهند ............... نه ، می دن

ملک نمی دهند ............... نه ، می دن

بحران حل نشه ............... نه ، میشه

این رو من نگم ............... خوب بگن

میگلی میگه ............... خوب بگه

لج نکن اخی ............... حقیم

راه کج می ری ............... حقیم

بر زمین خوری ............... حقیم

بدبخت می شیم ها ............... نمی شیم

آواره می شیم ............... نمی شیم 

نظرات 15 + ارسال نظر
رفیقت 2 اردیبهشت 1390 ساعت 23:12

سلام چرکو!
.
آغا این بابا کرم خونیت بنده را به یاد روزهائی انداخت که بیشهریها گروههای مطرب یهودی را برای عروسیهاشون از شیراز می اوردند و راس راسی دو شب و دو روز براشون خرخونی می کردند.
.
یکیشون داوود خان بود یکی دیگه شون هم ریگک که بهش کچ وازو هم می گفتند .
جای دار و دسته آدولف خالی . به جان خشخشوک نباشه . بازیار رو با همی دستای خوت کفن نکنی . درست عین همین شعرها ی خودت می خوندند.
.
مثلا :
... ... ..ن کجه نه! نه!
کی می گه کجه ؟ وای وای!
من می گم کجه آخ جون!
اون می گه کجه بی خود!

و همینطور
.....

سلام رفیق جون
نه والله!
من که سنم اندازه سن بچه خشخشوکه ، این چیزا یادمون نمیاد!

عمو زنجیر باف 3 اردیبهشت 1390 ساعت 00:05

عمو چرکو جون ........ بله
خروک منو بردی ....... بله
پنبه منو ریستی ....... بله
بالیشت منو بافتی ........ بله
تو دریا انداختی ........ بله
حالا اومدی ....... بله
با صدای چی ...... جیر جیر

جون عمو زنجیر باف خیلی خندیدم!

رحمت الله حسن ابراهیمی 3 اردیبهشت 1390 ساعت 07:04

چرکو خان سلام .اما بعد امید است آهنگ رخوت شکنت شروعی بر اندیشه درست وعقلانی برای همه ما باشد.

سلام حاج عمو رحمت

راستش رو بخواهی آهنگ رخوت شکنم ، دمب گاو حاجی رو هم تکون داده، تا ببینیم این آهنگ می تونه عقل ما رو هم تکون بده!

سید جمال موسوی 3 اردیبهشت 1390 ساعت 08:49

باز هم سلام بر جناب چرکو
و باز هم همچون گذشته مطلب زیبایت را خواندم
و چه زیبا و دل انگیز نوشته ای
ظاهرا در ایام بیماری و نقاهت بیکار ننشسته ای
خدمتت عرض کنم در زمینه گنج هم حاجی لوت داده
حاجی سلام رسوند گفت منم شریک
چیکار میکنی؟
راه میای یا نه؟
در غیر اینصورت با لودر+چال+کوخت+بحران+میگلی و ..... روبرویی
حال خود دانی

سلام آسید جان!
یه جواب برات فرستادم ، می تونی ظاهرش کنی!

ف - انصاری 3 اردیبهشت 1390 ساعت 10:49

روزگار سیاه ..................... وای وای
از بخت بدم ......................آخ آخ
در بدر شدم ..................... آی آی
می خوام بدونم .................چی رو
ارزششو دار ..................... نه والله
قیمتش چنده .................... به ریال
قیمتش مفته .................... به تومن
از کدوم ور بریم .................. نمی ریم
همین جا بمونیم ................ می مونیم
قیمتی داره ...................... جونمون
پاش وای می سیم ............. همه مون

این رو تو می گی ............. بله
خیلی خوش بینی ............ بله
ملیون ملیونه ............... آخ جون
خیلی حال می ده ......... آخ جون
جامون جردنه ............. آخ جون
خودرومون بنزه ............. ای ول
خانه مون کاخه ............. ای ول
کاخه چهل دره ............... ای ول

علو هیتلر 3 اردیبهشت 1390 ساعت 13:45

می خوای بری بی وفا
دیگه دوستم نداری
دیگه دوستم نداری
دیگه دوستم نداری
باز می خوابی بری منو تنها بزاری
..............................................
جان خودت نرو
مرگ من نرو
اگه بری کی بیاد طنازی کنه بمون بگو چشم هیتلر
علو رحمت

زنده علی جان
.
آخه کل نظرات من رو که از وبلاگت حذف کردی ، یه نفری دیگه نظرات من رو که اصلاً تأیید نمی کنه، خیلی ها هم بی تفاوت از کنار اون می گذرند، پس:
مرد رفتنم ، علی!
باید بروم ، علی!
اون بالا بالا ، علی!
جای من نبود ، علی!
اشتباه کردم ، علی!
آمدم اینجا ، علی!!!!!!!!!!!!
.
حیف که می روم علی!
حیف که می روم هیتلر!

وحید 3 اردیبهشت 1390 ساعت 20:06 http://pershin2501year.blogfa.com

هلوو
اشنولیک زین
یا چرکو انا قتله(والزنده تل چرکی)
تورا چه کارا به انا المطربی فی سبیاللله
واگره ز دسته برنداره زین کاره تورا به جندره تحویل دهده
دروهله اولا التورا نصیحتال کنندل والاغیر
واگره نهه دستواراتل دهدل که تورا در المیدانه واللفرهنگهالمیزان یک اگوشتا میزانل دولگوش ال دار
...............
ترجمه
سلام
حالت خوبه چرک(زنده چرکی)
تورا چه به مطربی و آواز خوانی
و اگر این کار را رها نکنی تو را به ژاندارمری تحویل خواهم داد
در وهله اول تورا نصیحت کردم
واگر از دستوارتم سرپیچی کنی میدهم تورا در میدان فرهنگ گوش تا گوش دار بزنند

و علیکم عافیه فی تخلیگاه تحت انوار المصباح صد واتی

احوالی زین، ولیکن غلط الاملایی است "اشنولیک" و هی کلمه ال"اشلونک" فی مکالمه الاحوالات الروزمره!
یا وحید
ان احبک ، ولیکن الحارس و الشرطی و الجندی و حاجی ، هما دوستان من ، و انت لا رفیق فی میدان المعرفه!
لذا اعاد قول السب لک !!!!!

بزرگمهر 4 اردیبهشت 1390 ساعت 00:17 http://www.sedayelian.blogfa.com

عامو چرکوو....بله
با مو لج نکن....بله
رقص سنتی بوشهر حروم نی.... سی چه
عرفانین......راستی؟؟
شکرانین.....راستی؟؟؟
نینارا نینای......نای نای
دین دارا دیدام......دام دام

درارارام را رام ......... رام رام
هر چی تو بگی ........ بام بام
حرفی هم توش نی ......... چیک چیک

آرام 4 اردیبهشت 1390 ساعت 10:29 http://hammahalli.blogfa.com

به به. صدای ساز میاد. انگار همه منتظر کسی بودند که یه دهن بخونه. نمی دونم چرا دلم تنگ شد برای عروسی های هلیله. سال هاست نرفتم. خوش باشید.

خوب !
اسم عروسی های هلیله آوردید، تو هم که همه اش تأکید میکنید که یه دخترید ، حتما اینو در مراسم عروسی "عروس خانم" شنیده اید :

رباب ، رباب ربابه ، حال رباب خرابه
اینجو نه جای ربابه ، جای ارسی ربابه!
رباب وقتی روی می که ، دل جیگرم او می که
.............................................................................
چرکو همچنان در حال درک ، کنکاش و تفکر ، پیرامون جواب دندانشکن زیر است!!!!

**** امیدوارم سکوت من رو درک کنید ****
............................................................................
شاداب ، سر حال و سرزنده باشید.

بزرگمهر 4 اردیبهشت 1390 ساعت 11:31 http://www.sedayelian.blogfa.com

دوست دارم....لای لای
چهتل نمیرم ....لای لای
بندری با رقص سنتی فرق میکو.......دراز بی
چاکر استاد....لنگ لنگ
مخلصتم....دنگ دنگ

آسید!
چند روزی رفته بودی تو کار بشکن بشکن ، گفتم یه چیزی برات بگم :

بشک بشکنه ...... بشکن
من نمیشکنم ...... بشکن
بشکن انبوه ...... بشکن
تار انبوه ....... بشکن
و ....

خش خشوک 4 اردیبهشت 1390 ساعت 18:58

چرکوچی میگه..... نمیگه
چرکو قول میده....نمیده
قول به کی میده... نمیگم
قول چی میده.....ملاقات
اونوقت چی میشه....نمیره
چرکو عاقله......حتما
از همه سره.....حتما
اینو کی میگه.....چرکو
چرکو چی میگه.....بع بع
صدای چی میده....بزبز
این یه دختره .....نه نه
اینو کی میگه.....چرکو
انجمن میگه .....وای وای
چرکو مریضه....بع بع
آبریزش داره.....نه نه
دردسر داره....بع بع
سربه سر داره....بع بع
چرکو پیر شده....نه نه
هم سن ِ من ِ ... نه نه
بچه منه .... بع بع
چرکو چی شده ....نقاش
پیکاسو شده....بع بع
دین و زندگی.....نه نه
عشق و شیطونی....بع بع
جان انجمن.....بع بع
رنگ وارنگ شده....چرکو
دست به دست شده....چرکو
ارزش نداره .....دنیا
کم صدا شده.... دست ها
در اینجا شور به حد میرسد
حالا دستا بالا کی میخونه.....چرکو
کی اوله ....چرکو
کی میکشه....چرکو
از اینجا به بعد ریتم حالت سنتی و آوازی پیدا میکنه
وقتی که چالودری بسته میشه
چرکوی ما خسته میشه
میره یک گوشه تنها میشینه
صدا میزنه آی خش خشوک
از توی این خش خشه ها
آدرس یک کیک و میخوام( در اینجا آواز اوج میگیره و چهار گام بالاتر از مصراع های دیگه است)
خش خشوک میگه برو پی کارت
نکن حاجی رو از دست ما عصبی

تا ببینیم این نظر با چند روز تاخیر ثبت میشه
خیلی دوست دارم چرکو تو مثل پسر منی البته نه پسر بزرگه چون سنت اونقد نمیرسه

آی لاو یو خشخشوک
.
بع بع بره چه گوید ، ای عزیز ... نکـــته ها گفتی برایم ، ریز ریز
بع بع بره چه گوید ، ای فلان ... پند هست اینجـــا ، درون این بیان
بع بع بره چه گوید ، گوش دار ... فکر خود کن تا نگردی زار زار
بع بع بره چه گوید ، بچه جان ... بسته ام من چمدان!!!!
بسته ام من چمدان!!!!!

علی حسن ابراهیمی 4 اردیبهشت 1390 ساعت 19:01

ادعا امپراتوری ۲۵۰۰ ساله تو که دست .... از پشت بستی باشه عربی بنویشید خوبه حداقل ترجمشو مینویسید
علی اقا

امپراطور!
بنده بدلیل پاره ای ملاحظات و معذورات ، جواب را به شخص شخیص شما و البته وقتی در تخلیگاه حضور دارید ، می سپارم

مجاهد 4 اردیبهشت 1390 ساعت 19:45

اولین اخطار!!!!!!!!!!!!!!!
آهای کارت در اومد ، یا آب خنک یا فیلترینگ!!!!!!!!!!

مجاهد جان!
بی ربط نمی فرمایید ، یکی دو روزه متوجه هستم از قسمت "گزارشات تخلفات رایانه ای ارشاد" دارن این وب رو رصد می کنند!!!
.
اینهم قدرت یه مجاهد رو می رسونه که با " ارسال گزارش" ، یا وبلاگی رو نابود کنه یا صاحبشو بفرسته آب خنک نوش جان کنه!!!!!
.
ای وای بر دل من ، چون وب رفته باشد
چرکوی زار و بدبخت ، ناشاد مانده باشد
.
ای وای بر مجاهد ، در پای صفحه میل
در حال چت نمودن ، زیر آب گفته باشد
.
امشب صدای ناله ، از بیستون بلند است
گویا ز حال بنده ، شیرین مرده باشد
.
از ترس فیلترینگش ، یا آب سرد خوردن
حذفش کنم من این وب ، چاره نمانده باشد
.
کٍی بشنود صدایم ، حاجی رئیس بنده
گر چه به آسمانها ، فریاد رفته باشد

یکی از هزارمردان 5 اردیبهشت 1390 ساعت 00:03

جنگ نامه

**
هلا چرکو ای مهتر انجمن
که دارند پشت تو را مرد وزن
.
مجاهد پجاهد که باشد بگو
که خورد و خمیرش کنم با دکو
.
دکو گر نباشد به مسه ی جون
زنم بر کلیمش چنان گرز ، من
.
و یا مسه و گرز گر نبودم
به تاپول و بن گرد درسش دهم
.
تو خالی مکن صحنه را ای دلیر
چو عبدلاه صالح خودت سفت گیر
.
نه مصر است اینجا نه حسنی توئی
که ترسی و چون موش قائم شوی
.
ز میخور آیم تنوره کشان
کشم دومک و بند شلوارشان ( حیله جنگی)
.
که شرمنده گردند و خود در روند
سوی قعله گرگی شتابان دوند
.
کنم جنگ را من به نفعت تمام
مجاهد نمایم به پیشت غلام
.

لشکریان در دیگشی آماده باشید !
آهنگ جهاد است و هزار مردان بپا خواسته اند!!!!
مجاهد قصد جان مهتر انجمن نموده و شیپور مجادله را برای یکی از بیشهریان به صدا در آورده است.

بزرگمهر 6 اردیبهشت 1390 ساعت 20:33 http://www.sedayelian.blogfa.com

درود بر استاد گرانبها چرکو
بنده به روزم و منتظر قدم مبارکت هستم
پاینده استاد
بدرود

سپاس و سلامتی برای شما!
می آیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد